Cashless betalen op festivals, events en concerten

17 april 2017 / By TICSY

Cashless betalen tijdens festivals, events en concerten

______
Geschreven op 17/04/2017 door TICSY

Cashless betalen op festivals, evenementen en concerten is flink in opkomst. De voordelen zijn enorm en geven de organisator een directe inkijk in de omzet van het event of festival.

Iedereen is inmiddels tijdens het dagelijkse boodschappen doen gewend geraakt aan contactloos betalen. Deze trend zet zich ook voor op festivals en evenementen waar de voordelen van cashless betalen zijn doorgedrongen. De nieuwe werkelijkheid met steeds minder contant geld begint nu meer de norm te worden. Festivals die voorheen op munten zijn overgestapt om van het contant geld af te willen onderzoeken nu massaal de mogelijkheden voor cashless en draadloos betalen op locatie.

Waarom kiezen voor cashless betalen?
De voordelen beginnen zich op te stapelen en geven meer festival organisatoren de extra tools voor een betere event beleving en meer omzet. Dit zijn twee doorslaggevende redenen om te kiezen voor cashless betalen, maar er is meer. Met cashless betalen kun je namelijk veel meer betekenen voor je festival en je bezoeker. Krijg inzicht in de baromzet en statistieken, zodat het festival te allen tijde kan blijven optimaliseren en kan aansluiten op de wensen van de bezoeker. Voorkom dat rijen bij de bars en de opwaardeerpunten te lang worden. Laat elke bezoeker direct opgaan in het festival en loop meteen door naar de bar door vooraf op te waarderen. Krijg inzicht in wat de bezoeker het meest consumeert en op welk moment van de dag dit gebeurt. Allemaal belangrijke informatie die van toegevoegde waarde is voor de eventorganisator. Maak met deze informatie een eenvoudige vertaling om toegevoegde waarde te creëeren voor je sponsoren. Red Bull of Heineken komt graag in contact met je bezoeker en wil al te graag weten wat en wanneer men hun dranken consumeert. Deze kansen blijven nu nog teveel onbenut, waardoor veel festivals sponsorgelden laten liggen.

Investering
Tegenwoordig kan men door middel van een polsbandje of kaart cashless betalen op verschillende festivals. Deze kunnen volledig in de huisstijl van het festival worden uitgerust, maar verdien ik deze investering wel terug en is mijn event groot genoeg om deze investering te rechtvaardigen?
Vanaf 1000 bezoekers is het al interessant om te kijken naar cashless betalen en te profiteren van de voordelen hiervan. Men verdient door een groei in de uitgaven van gemiddeld 20% tot 30% per bezoeker. Verder geven de statistieken en data die zichtbaar gemaakt worden voldoende groei kansen om de omzet een boost te geven. Achteraf kan de eventorganisator zelf bepalen of men het geld terug kan storten of niet. Wordt de bezoeker die kans gegeven dan wijst ervaring uit dat de grootste groep bezoekers nog altijd tegoed achter laat op zijn of haar polsbandje. Een extra omzet voor het festival die te vergelijken valt met overgebleven of niet gebruikte muntjes zoals dat nu nog erg veel voorkomt.

Graag ’s praten met onze cashless adviseurs en de voordelen voor uw festival doornemen? Neem dan contact op via 085 025 00 49 of stuur een mail naar hello@ticsy.nl met eventuele vragen.


Leave a Comment

*Please complete all fields correctly