Promotie tips voor een boost in ticket sales

24 oktober 2016 / By TICSY
social media tips festival events

Tickets verkopen voor evenementen gaat niet altijd makkelijk. Vooral wanneer je nog geen community hebt opgebouwd, waarmee je actief kunt communiceren. Het is daarom erg belangrijk om een kritisch blik te richten op je verkoopstrategie. Bekijk onderstaande vijf tips om de kaartverkoop aanzienlijk te verhogen. Ze kunnen je bij elk event goed van pas komen.

Bedenk een strategie voor de ticketverkoop
Voordat je een event lanceert is het verstandig om 's goed te analyseren hoe je te werk gaat. Wat zijn de stappen die de bezoeker moet doorlopen om een ticket te kopen? Bedenk een challenge of maak onderscheid in verschillende soorten tickets voor vroege en late kopers. Beloon je fans met exclusieve deals. Creëer content om je event te promoten. Vertel een verhaal om je event heen, waarmee de doelgroep zich kan identificeren. Allemaal tips om de aandacht te trekken van potentiële bezoekers

Deel kortingscodes
Met TICSY ticketing kunt u unieke codes delen op je Facebook of in mailings om het publiek te trigger vroeg kaarten aan te schaffen. En vergeet niet, je wilt een positieve user experience creëren, dus is het verstandig om te kiezen voor woorden in plaats van nummers wanneer u kortingscodes aanmaakt. Wees hier creatief in en verbindt dit te allen tijde aan het thema van je event of festival.

Geef kortingen in een vroeg stadium weg
Door al heel vroeg te beginnen met het delen van je korting geef je de bezoekers een sterker gevoel dat ze een goede deal krijgen en wees niet zuinig met loyale en terugkerende fans van je event. Dit zijn de ambassadeurs van je event en verdienen ook zo behandelt te worden.

Concentreer je op mobile
Er wordt de laatste tijd enorm veel gesproken over mobile first en de kracht van de smartphone. Dit heeft een belangrijke reden aangezien men meer georiënteerd is op zijn mobiele apparaat. Bedenk hoe vaak u zelf bezig bent op uw mobiel of een tablet. Kleine schermen zijn niet meer weg te denken en krijgen aanzienlijk meer de voorkeur dan de normale computer. Dit betekent dat je eventpagina gebruiksvriendelijk is op zowel de telefoon alsook de tablets, zodat iedereen eenvoudig en snel een ticket kan kopen. Vermijdt hier zoveel mogelijk drempels, zoals meer klikken en lang scrollen om bij de tickets te komen.

Social Media
Laat de sociale media kanalen het zware werk voor je doen. Zorg voor een duidelijke event pagina op Facebook. Begin vroeg met de promotie van je event ook al is de volledige agenda nog niet bekend. Trigger je publiek met previews en laat mondjes maat meer informatie los om het publiek warm te krijgen om je voorverkoop hiermee actief te stimuleren. Nodig fans, vrienden en bekenden uit en deel verwachtingen met je publiek. Nog geen grote fanbase op facebook? Dan is het gebruik van Facebook advertenties een optie om direct en makkelijk in contact te komen met je doelgroep. Ook voor Instagram een goede manier om direct contact te zoeken met je publiek.

Heb jij nog andere tips of een ervaring die je graag wil deze voor een sterke boost van de ticketverkoop? Deel die dan in een reactie hieronder.

Leave a Comment

*Please complete all fields correctly